zondag 22 januari 2012

Ding 31 Mash-ups


Het is alweer het laatste onderdeel van deze serie. Veel lezen, ook veel wijzer geworden, goed om bij te blijven en je bewust te worden welke mogelijkheden er allemaal zijn op het gebied van internet, smartphone enz. Erg leerzaam dus.

Mash-ups heb ik vaak gebruikt, vergelijk.nl, kieskeurig.nl, vliegtickets.nl. Ideaal! Je kunt hiermee echt uren achter de laptop zitten....Ik heb diverse keren op deze manier iets via internet besteld.

De Brandgrens navigator heb ik met heel veel interesse gelezen. Ik heb het aan mijn moeder van bijna 92 laten zien. Zij heeft het bombardement van Rotterdam meegemaakt en was erg onder de indruk van deze site.

De historiekaart.nl deed het niet, wel heb ik de app iKadaster gedownload. Erg functionele app, geweldig voor wie gegevens nodig heeft van het kadaster.
De kaartensite 'Wat is waar' vond ik erg interessant door de samenwerking van verschillende instanties.

Tja wat moet er nog meer van zeggen. Ik kan echt niet zeggen wat ik de mooiste of handigste mash-up vind. Het is gewoon een geweldige manier om heel veel uit het internet te halen. Dus.... gewoon doen, maak er gebruik van!!!

1 opmerking:

BSWF coach zei

Hoi Inge, gefelicteerd, ook jij bent er doorheen.....al geldt voor jou het zelfde als voor Lucie, jullie moeten nog even iets over ding 15 (Googlemaps/streetview) schrijven, want die hadden jullie nog niet gehad, sorry.
Ik ben blij dat je in ieder geval weer wat wijzer bent geworden en nieuwe dingen geleerd hebt, dat was het doel ook van deze verdiepdingen. en wie weet wat we in de toekomst nog weer gaan doen...
Gr. janneke