woensdag 15 februari 2012

Ding 15 Ontdek je plekje, ontdek Google Maps en Street View

In Ding 7 Flickr 2 hebben we al een beetje google maps behandeld. Maar google maps verdient een eigen plaatsje. Ik gebruik google maps praktisch elke dag op mijn iPhone. Het is ÊÊn van de apps die ik niet zou willen missen! Om te beginnen: mijn huis mag niet ontbreken.......


Naamloos weergeven op een grotere kaart

Als ik ergens heen ga bijvoorbeeld op vakantie, naar vrienden, of gewoon naar een museum in een stad, kijk ik hoe de route is, hoe een gebouw, huis, er uitziet.
Onlangs was ik in Leiden. Vanaf Leiden CS werden we bij onze wandeling geleid door google maps naar de Etruskententoonstelling in het Rijksmuseum van Oudheden op het Rapenburg, vervolgens vandaar naar het adres van mijn zoon.


Grotere kaart weergeven


Er zijn zoveel applicaties met GPS, waarbij een Google maps-kaart verschijnt. Ik heb bijvoorbeeld diverse wandelingen met mijn hond Jiske in kaart gebracht via de app Runkeeper, die een link heeft naar Runkeeper.com.




Voor de bibliotheken is google maps ook heel geschikt, bijv de Biebs met wifi. Sneek staat er al op!!:-)))

Dit was dan nu echt het toetje als slot van deze serie verdiepdingen. Ik heb weer het nodige geleerd. Janneke bedankt voor je commentaar/feed back. Als er een vervolg komt ben ik weer van de partij!

3 opmerkingen:

gerke60 zei

Hoi Inge.

Geen dag zonder iPhone en Google maps. Wat zul jij een druk leven hebben !Hoe heb je het ooit zonder kunnen doen ;-)

Groetnis Gerke

biebing zei

Hoi Gerke,

Je hebt helemaal gelijk: er is een leven voor en na de iPhone 😜👍.
Zonder gekheid: ik hou van nieuwe dingen, ben dus gewoon nieuwsgierig 😃!

Oant moandei ,
Inge

BSWF coach zei

Hoi Inge, dat was dan toch nog een lekker uitgebreid toetje ;-) met veel foto's. Dat je enthousiast bent over Google maps is wel duidelijk en je hebt leuke voorbeelden. Leuk huis ook, ik neem aan dat het het huis aan de rechterkant is met die rode auto ervoor.
Runkeeper ken ik zelf niet maar zal ik ook eens opzoeken.
Nou ben je er echt vanaf Inge, gefeliciteerd, en wie weet op naar de volgende dingen ;-) (maar nu eerst nog even niet)
Gr. Janneke