woensdag 18 januari 2012

Ding 29 Mobiel internet


Na een pauze van een paar weken, ga ik weer verder met één van mijn echte favoriete onderwerpen, het mobiele internet. Sinds september 2010 ben ik in het bezit van een iPhone 3Gs 16 mb. Ideaal!!Waarom? Het is een combinatie van internet (wifi en 3g) en gps, het ophalen van emails, het maken van foto's en deze gelijk naar iemand emailen en zelfs nog telefoneren. Telefoneren heb ik bewust als laatste gezet, omdat ik dat minder vaak doe. Het sturen van berichten via gratis apps (Whatsapp) doe ik des te meer. Met deze app is het mogelijk om ook foto's te sturen en een locatie aan te geven waar je bent. Heel handig als je een zoon hebt die een poos in Australië is geweest.


Veel apps heb ik gedownload, zoals te zien is op de foto hiernaast. Handig zijn de EHBO en de Hulp op zak app. Leuk is een spelletje als Wordfeud. Als ik de hond uitlaat en ik wil niet perse in de regen lopen kan ik de buienradarapp bekijken, en dan inzoomen op de gps-locatie.
De museum app 'Artcast' gebruik ik regelmatig, een uitgebreide overzichtelijke app, uiteraard ook met gps, en verwijzingen naar eigen sites van musea.

De Bieb app die ook boven op de foto staat gebruik ik regelmatig. De bieb app is gelinkt aan boekenliefde. nl. Hiernaast op de foto is te zien wat ik thuis heb en hoelang ik het mag lenen. Het kiezen van een bibliotheek en je pasnummer is voldoende om je eigen gegevens van de betreffende bieb binnen te krijgen. De volgende link geeft een uitgebreide informatie over deze app.
http://biebapp.nl/index.html
Als ik een boek heb ingeleverd, wordt er via boekenliefde.nl gevraagd wat ik van het boek vond.



Deze Bieb app heeft ook een catalogus, waarbij je kunt zien of een boek in een bibliotheek aanwezig is. Deze app vind ik een echte aanrader.

1 opmerking:

BSWF coach zei

Hoi Inge,
Ik had je inderdaad een tijdje gemist, maar ik zag net dat je een inhaalsprintje hebt gedaan.....
Grappig dat je bellen als laatste noemt als functie van je smartphone. Door al die andere mogelijkheden via internet bellen en sms-en mensen steeds minder vaak (en daar zijn de providers niet blij mee).
Leuk, die bieb app. Ik heb helaas geen iphone, maar een blackberry, dus ik kan 'm niet downloaden. Cubiss is met een landelijke app bezig, maar die blijkt nogal wat haken en ogen te hebben, dus loopt vertraging op. Een voorwaarde is al dat bibliotheken Bicatwise moeten hebben. Volgens mij doen bibliotheken altijd veel te ingewikkeld......
Gr. janneke