maandag 19 december 2011

Ding 27 Copyright


Ik denk dat iedere internetgebruiker kopieert. Zelf doe ik het in elk geval wel af en toe. (zie het onderstaand gedicht van Havel). Daarbij sta ik niet stil bij de rechten eerlijk gezegd. Voor privé doeleinden is dat ook niet erg vind ik.
Het kopieren van foto's op Flickr via Creative Commons is niet zinvol, zulke kleine afbeeldingen met pixels van 75x100!

Er bestaan diverse plagiaatscanners/software, via uiteraard Google op te sporen.
Echter hoe dit precies werkt is me nog niet duidelijk.

Ik maak me geen illusies dat het kopieren zal ophouden te bestaan. Immers iets wat verboden is nodigt alleen maar meer uit tot hacken/kopieren. Bronvermelding moet bij officiele stukken natuurlijk wel worden vermeld.

1 opmerking:

BSWF coach zei

Dat denk ik ook zeker Inge, en ik doe het ook veel en graag ;-). Maar het is natuurlijk wel goed om er eens bij stil te staan. Als je in de Flickr database via Creative Commons zoekt dan kan je keizen om de foto's small, medium, kan je de resutaten op verschillende groottes bekijken, small of medium. Als je op een foto klikt krijg je gewoon formaat dat je kan kopieren.
En bronvermeldiging is altijd belangrijk!
Gr. Janneke